Fundadors de nude project
L’Alex Benlloch (Burgos, 2000) i en Bruno Casanovas (Madrid, 2000) són els fundadors de Nude Project, una marca de roba prêt-à-porter fundada el 2018 amb l’objectiu d’oferir peces de roba amb què tothom es pogués sentir identificat, fugint d’estereotips i fomentant la confiança i l’autoacceptació. Per la seva primera producció van invertir 600 € i, per a promocionar-la, van crear un compte d’Instagram en el qual van publicar els seus dissenys mostrant el seu estil de vida. Després van crear diversos sortejos i van aconseguir milers de seguidors a Instagram. Van reinvertir els primers beneficis a crear nous dissenys, ampliar la col·lecció i vendre-la per tota Espanya i ara, cinc anys més tard, Nude Project s’ha convertit en una empresa que factura 11M d’euros a l’any.
– Qui són l’Alex Benlloch i el Bruno Casanovas?
– Som dues persones que venim de llocs molt diferents. L’Alex ve de Burgos i jo, en Bruno, he viscut 8 anys a Bali. No hem crescut a prop de ciutats pioneres del món de la moda, però la nostra passió ens ha unit per a desmarcar-nos de la resta. Ens vam conèixer per Instagram i vam veure que teníem les mateixes inquietuds, però en aquell moment cap dels dos pensàvem que seríem socis d’un projecte amb tanta projecció.
– Què és i com neix de Nude Project?
– Es podria dir que la marca neix des de les habitacions de les nostres residències de Barcelona i Madrid, creant dissenys de samarretes i dessuadores, al principi només per als nostres amics i coneguts. A tots dos ens apassionava el contingut en línia, que és el que va fer que, per molt petita que fos la nostra marca, es diferenciés de la resta des del principi. Així mateix, també és el que ens va fer créixer molt ràpidament a les xarxes. En tan sols un parell d’anys hem passat de ser un projecte completament passional a la marca de streetwear amb major creixement a Europa. A Nude Project som art, moda i una manera de viure la vida per a aquells que senten que no cal seguir totes les normes que la societat ens imposa. Volem inspirar a la nostra generació a viure de la seva passió.
– Tinc entès que el nom de la marca era un altre i que el vau haver de canviar Què va passar?
– Vam cometre un error de principiants. No vam registrar la marca i ja hi havia una altra amb un nom molt semblant. Vam estar tota una tarda amb 4 diccionaris en diferents idiomes i buscant paraules que comencessin per N i P, ja que volíem mantenir les sigles perquè havíem produït una quantitat ingent de peces amb aquest logo i treure l’etiqueta no era una opció. I així, sense pensar-ho, se’ns van presentar les paraules «Nude» i «Project» i ens va semblar brutal. La veritat és que m’enamora pel que transmet. Nude Project és un projecte amb un concepte innovador i ens va venir com l’anell al dit.
– Quan Nude Project va començar a créixer teníeu 19 anys i estàveu a la universitat. Com va ser prendre la decisió de deixar els estudis per centrar-vos en ella?
– Els dos estudiàvem Màrqueting i quan Nude Project va fer el boom, i vam adonar-nos que cada vegada estava creixent més, vam haver de deixar de costat la carrera per centrar-nos tot el dia en la marca. La veritat és que al principi les nostres famílies no van estar molt a favor d’aquesta decisió, però quan van veure que el negoci era una realitat, que estàvem creant llocs de feina i un negoci sostenible van saber entendre-ho.
“Creiem que part de l’èxit va ser la innocència i el fet de tirar-nos a la piscina sense saber si hi havia aigua. La gent espera i espera a estar llest per a llançar-se a desenvolupar una idea i després aquest moment mai arriba.”
– Formeu part d’una generació on s’ha venut molt el discurs: «Has d’estudiar per treballar del que vulguis i tenir futur», però sou el clar exemple que hi ha molts camins per a arribar a fer el que es vol fer. Quina diríeu que és la clau del vostre èxit?
– El que ens ha catapultat a l’èxit ha estat tenir una història i oferir una experiència, més enllà del producte. Amb la nostra marca aconseguim que una comunitat sencera se senti part d’alguna cosa, d’un moviment, i que comprar-se un producte sigui l’última part d’aquest «procés d’integració». També creiem que part de l’èxit va ser la nostra innocència i el fet de tirar-nos a la piscina sense saber si hi havia aigua. La gent espera i espera a estar llest per a llançar-se a desenvolupar una idea i després aquest moment mai arriba. A més, comptem amb un equip genial que ens ajuda en tot el que fem. Per a nosaltres la marca no és nostra, sinó de tots.
– Com heu adquirit els coneixements per gestionar l’empresa?
– Som molt curiosos. Llegim molts llibres sobre emprenedoria, veiem molts vídeos a YouTube, documentals d’empreses que han triomfat… Així mateix, tenim la sort que grans empresaris del món de la moda i d’altres sectors han volgut asseure’s amb nosaltres per a conèixer millor Nude Project i alhora compartir-nos molt bons consells en l’àmbit empresarial.
– Quins són els valors de Nude Project?
– En primer lloc, cal dir que no tenim por a l’èxit. Treballem de valent dia a dia. Vam començar en un moment complicat, durant el confinament per la Covid-19, per això mateix creiem que som valents i no ens fan por els grans reptes. També ens considerem reals, que va amb l’essència de la marca, on ser diferent no significa res dolent, sinó tot el contrari. Les diferències són les que ens fan ser nosaltres mateixos, i per això volem transmetre aquest missatge. Això va molt lligat amb el nostre següent valor i és el de buscar allò «màgic». Per a nosaltres és primordial fer coses que ens surtin de dins sense una intenció econòmica o per interès.
– Què us inspira a l’hora de crear noves col·leccions?
– A nosaltres ens inspiren els artistes, per això mateix el nostre eslògan és «By artist, for artist», que és el reflex de l’amor que tenim per qualsevol mena d’expressió artística. Com heu vist, les nostres col·leccions càpsula estan inspirades en un estil rebel però accessible per a qualsevol classe de persona, ja que connectem 100% amb el nostre públic i ens allunyem del món més elitista.
– Què sabíeu vosaltres del món de la moda i de crear col·leccions abans de començar amb l’empresa? Per què les feu tan efímeres?
– Bé, cap dels dos érem experts en el món de la moda, no érem pioners en aquest sector, però això no ens va prendre les ganes de crear i apostar per nosaltres. Ens encanta el concepte del DROP, ja que crea i genera molta expectació. És una cosa molt fugaç que el client sent que, o ho compra quan surt, o perd l’oportunitat. La veritat és que ens funciona molt bé, perquè tenim a milers de persones esperant a les nou de la nit que s’obri el nostre ecommerce per a comprar abans que s’esgotin alguns articles.
– Si haguéssiu d’escollir una sola campanya d’alguna de les vostres col·leccions, amb quina us quedaríeu?
– Ostres, quina pregunta més complicada! Nosaltres ens esforcem sempre el 100% en tot el que fem, així que és molt difícil escollir-ne només una. Ens va funcionar molt bé la campanya que vam fer del manifesting amb Rauw Alejandro o més recentment la que vam fer amb Trueno on vam retolar un camp de futbol sencer i més de 400 persones es van acostar a veure en directe un partit de futbol amb l’artista revelació i el nostre equip.
– Com us ha canviat la vida en aquests 5 anys?
– Nosaltres continuem sent dos xavals joves que treballem cada dia per tirar endavant el nostre somni, i ens apassiona dedicar tot el temps del món a això. En l’àmbit personal treballem gairebé cada dia, inclosos els diumenges, ja que no hi ha ningú a l’oficina i així aprofitem per a avançar coses. Així i tot, també ens ho passem bé quan toca amb els nostres amics. El nostre projecte ha fet molt de soroll i estem molt orgullosos d’això i de veure els seus fruits.
– Us hem sentit dir que treballeu per a consolidar la marca i perquè aquesta continuï present al llarg dels anys. Quins objectius us plantegeu d’aquí 1, 5 i 10 anys vista?
– Ara mateix estem en un punt clau d’expansió internacional. Hem consolidat la nostra marca a Espanya i ara és hora de fer el gran salt. El 15 de juny passat vam inaugurar la nostra primera pop-up a Milà, Itàlia. Va ser una experiència increïble perquè va venir molta gent, vam tenir una actuació amb artistes, música… en definitiva, ens ho vam passar d’allò més bé! En els pròxims anys el nostre principal objectiu és continuar conquistant el mapa i internacionalitzar-nos.
Així i tot, formem part d’un entorn on les coses canvien constantment. Fa un any Nude Project i nosaltres érem completament diferents. Pensar en plans a 5 anys vista no va amb nosaltres, no va amb la nostra personalitat ni amb com fem les coses; no planifiquem amb tanta antelació. Creiem que Nude Project és una marca que evolucionarà molt ràpidament, vivim en una generació acostumada al fet que les coses canviïn a la velocitat del tro. Ens encantaria que l’essència de la nostra marca continuï calant a la gent que busca una cosa diferent, que no segueix les normes tradicionals de la societat i que sempre s’hagin sentit una mica desplaçats, o misfits, com diem nosaltres.